dinsdag 15 november 2011

Wat ben ik geweldig !

Een heel kort weekje, nieuwe peuters,  ... een ideaal moment om een kort maar heel leuk thema uit te werken.
Namelijk : Wat ben ik geweldig !
Zo leerden we samen met Jules om onze neus te snuiten.  Jules deelde aan ons allemaal een zakdoekje uit en dan mochten wij onze neus proberen te snuiten volgens het stappenplan van Jules.

Stappenplan Jules : neus snuiten


Matis, Matteo en Estee ondernemen een flinke poging om te snuiten.

Thymmen kent al goed de knepen...

Laura en Charlotte doen hun uiterste best... goed zo !

Sibren kijkt wat hij in zijn zakdoek achtergelaten heeft

 
We versierden ook een zakdoek met textielstift en dansten daarna met onze zakdoek op het gekende zakdoeklied "Les lacs du Connemara".





Gedurende ons thema oefenden we ook verder om zelfstandig ons jasje aan te trekken.  Zowel Jules als alle kindjes slaagden er in om hun jas zelf aan te trekken volgens het stappenplan.
Er zijn zelfs al verschillende kindjes die hun rits kunnen dichtmaken.

Stappenplan Jules : jas aantrekken


Thymmen en Yassin

Matis met kap en al

Eerst leg ik mijn jasje goed neer, handen in de mouwsgaten en...

hupsakee... mijn jas is aan en kijk eens hoe fier ik ben...

Sofia, Laura en Sebastiaan...

Tiziana, Kenji en Mansur

Niels, Ayco en Matteo

Garine, Estee en Aerjen

Lena, Khaine en Hailey

Gelukt !

Sibren, Charlotte en Selvija








1 opmerking: